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PubMed Narrative Review Evidence Moderate

Damage control resuscitation from major haemorrhage in polytrauma.

European journal of orthopaedic surgery & traumatology : orthopedie traumatologie | 2014 | Carlino W

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Source
PubMed
Type
Narrative Review
Evidence
Moderate

Abstract

[Indexed for MEDLINE] 18. Unfallchirurgie (Heidelb). 2022 Jul;125(7):559-567. doi: 10.1007/s00113-022-01192-x. Epub 2022 Jun 10. [Fracture management in polytrauma]. [Article in German; Abstract available in German from the publisher] Hafner T(1), Horst K(2), Hildebrand F(2). Author information: (1)Klinik für Orthopädie, Unfall- und Wiederherstellungschirurgie, Universitätsklinikum RWTH Aachen, AöR, Pauwelsstr. 30, 52074, Aachen, Deutschland. thafner@ukaachen.de. (2)Klinik für Orthopädie, Unfall- und Wiederherstellungschirurgie, Universitätsklinikum RWTH Aachen, AöR, Pauwelsstr. 30, 52074, Aachen, Deutschland. The management of polytrauma patients is a complex multidisciplinary and dynamic task. The early and comprehensive assessment of the clinical condition is of great importance with respect to the timing and the individual decision-making on surgical fracture treatment. Stable patients benefit from early definitive fracture treatment, whereas for unstable patients, the concept of multistage fracture treatment with temporary minimally invasive stabilization has gained wide acceptance. These concepts, known as early total care (ETC) and damage control orthopedics (DCO), have been extended in recent decades by dynamic and injury-adapted treatment protocols, such as early appropriate care (EAC) or safe definitive orthopedic surgery (SDS): Therefore, patients in an initially unclear condition (borderline patients) can now also be treated with an individually adapted care concept as soon as possible. Publisher: Die Versorgung polytraumatisierter Patienten ist eine komplexe multidisziplinäre und dynamische Aufgabe. Die frühe und umfassende Erhebung des klinischen Zustands ist von hoher Bedeutung hinsichtlich der individuellen Entscheidungsfindung für den richtigen Zeitpunkt der operativen Frakturversorgung. Während stabile Patienten von einer frühen definitiven Versorgung profitieren, hat sich bei instabilen Patienten das Konzept einer mehrzeitigen Frakturversorgung mit einer temporären minimal-invasiven Stabilisierung durchgesetzt. Diese als „Early Total Care“ (ETC) und „Damage Control Orthopedics“ (DCO) bezeichneten Konzepte wurden in den vergangenen Dekaden durch dynamische und verletzungsadaptierte Versorgungsprotokolle, wie die „Early Appropriate Care“ (EAC) oder die „Safe Definitive Orthopedic Surgery“ (SDS), erweitert. Damit können nun auch Patienten in zunächst unklarem Zustand („Borderline“-Patienten) schnellstmöglich individuell angepasst versorgt werden. © 2022. The Author(s), under exclusive licence to Springer Medizin Verlag GmbH, ein Teil von Springer Nature. DOI: 10.1007/s00113-022-01192-x

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