Orthonotes
Orthonotes
by the.bonestories
v3.0 Fusion
v3.0 Fusion
PubMed Case Report / Series Evidence Low

Incidental Arthroscopic Finding of Rheumatoid Arthritis in a Post-traumatic Ligamentous Injury to Knee Joint.

Journal of orthopaedic case reports | 2024 | Kembhavi R, Bagewadi RM, Hublikar AA, Nerune SM

In-App Reader

Open Source

Journal and index pages often block iframe embedding. This reader keeps the evidence details in Orthonotes and leaves the source page one click away.

Source
PubMed
Type
Case Report / Series
Evidence
Low

Abstract

Conflict of interest statement: Conflict of Interest: Nil 11. Z Orthop Unfall. 2022 Apr;160(2):226-227. doi: 10.1055/a-1749-6615. Epub 2022 Mar 30. Anterolateral Extraarticular Stabilisation of the Knee: Modified Lemaire Procedure. [Article in English] Giebel GM(1), Ahmad SS(1), Stöckle U(1), Konrads C(2). Author information: (1)Center for Musculoskeletal Surgery, Charité Universitätsmedizin Berlin, Berlin, Germany. (2)Department of Orthopaedic Surgery, University of Tübingen, Tübingen, Germany. The anterolateral aspect of the knee is prone to laxity or symptomatic instability, if the anterior cruciate ligament (ACL) is torn. It is necessary to address this issue in patients with general joint hyperlaxity, overextension of the knee, massive anterolateral instability, or re-tear of the ACL with chronic instability. In these cases, and in addition to a preoperative bony workup and revision ACL reconstruction, anterolateral stabilisation should be considered to avoid persistent anterolateral rotation instability and failure of the ACL reconstruction.To stabilise the anterolateral corner of the knee, the modified Lemaire procedure as presented and illustrated here is a straight forward surgical technique that can be performed right after standard ACL reconstruction surgery, if indicated. It is independent from the graft choice for the ACL reconstruction, and the surgical setting in the operating room remains unchanged. Publisher: Bei Ruptur des vorderen Kreuzbands (VKB) droht zusätzlich zu einer anterioren Kniegelennkinstabilität eine anterolaterale Rotationsinstabilität der anterolateralen Kniegelenkecke. Dies sollte zusätzlich zur VKB-Ruptur adressiert werden bei Patienten mit genereller Gelenkhyperlaxizität, Überstreckbarkeit des Kniegelenks, massiver anterolateraler Instabilität oder bei erneutem Riss der VKB-Plastik mit chronischer Instabilität. In diesen Fällen sollte zusätzlich zur präoperativ erforderlichen knöchernen Analyse und Revisions-VKB-Ersatzplastik eine anterolaterale extraaartikuläre Stabilisierung erwogen werden. Damit kann man einer persistierenden anterolateralen Rotationsinstabilität und einem erneuten Versagen der VKB-Ersatzplastik vorbeugen.Zur Stabilisierung der anterolateralen Kniegelenkecke ist die hier dargestellte modifizierte Lemaire Technik ein geeignetes Verfahren, das einfach und schnell erlernt werden kann. Sofern indiziert, kann diese Prozedur direkt im Anschluss and die VKB-Ersatzplastik erfolgen. Die beschriebene und illustrierte Technik ist unabhängig vom für die VKB-Ersatzplastik verwendeten Gewebe und das Setting im Operationssaal bleibt unverändert. Thieme. All rights reserved. DOI: 10.1055/a-1749-6615

Linked Wiki Topics

This article has not been linked to a wiki topic yet.

Linked Cases

This article has not been linked to a case yet.

Linked Atlases

This article has not been linked to an atlas yet.